Nabór wniosków o przyznanie w 2015 roku środków z funduszu sołeckiego.
Fundusz sołecki to pieniądze, które mają służyć poprawie warunków życia mieszkańców gminy. O przeznaczeniu funduszu sołeckiego decydują bezpośrednio mieszkańcy sołectw na zebraniach wiejskich. Za wykonanie funduszu sołeckiego, podobnie jak całego budżetu gminy, odpowiada Burmistrz Białej.
Przygotowując wniosek o fundusz sołecki, warto opracować realny harmonogram przedsięwzięcia i ująć go we wniosku uchwalonym przez mieszkańców na zebraniu wiejskim. Wniosek musi zawierać wskazanie przedsięwzięć przewidzianych do realizacji na obszarze danego sołectwa wraz z oszacowaniem kosztów i uzasadnieniem. Z zebrania wiejskiego należy również sporządzić protokół. Uchwała zebrania wiejskiego wraz z wnioskiem o przyznanie środków z funduszu sołeckiego, listą obecności oraz protokołem przekazywane są przez sołtysa do Burmistrza Białej.
Pieniądze z funduszu można wydać na zadania, które w myśl ustawy o funduszu sołeckim służą poprawie warunków życia mieszkańców są zadaniami własnymi gminy oraz są zgodne ze strategią rozwoju gminy.
Termin składania wniosków o przyznanie w 2015 roku środków z funduszu sołeckiego obowiązuje do 30 września 2014r.
W trakcie roku budżetowego, jednakże nie wcześniej niż po uchwaleniu budżetu gminy na dany rok i nie później niż do dnia 31 października danego roku budżetowego, sołectwo może złożyć do Burmistrza Białej wniosek o zmianę przedsięwzięć lub ich zakresu przewidzianych do realizacji w ramach funduszu.
- Uchwała zebrania wiejskiego.pdf (59,21KB)
- Wniosek o przyznanie środków z funduszu sołeckiego.pdf (81,76KB)
- Protokół zebrania.pdf (57,82KB)
- Lista obecności.pdf (61,68KB)
- Zarządzenie Nr OR.0050.700.2014 z dnia 30 lipca 2014r. w sprawie ustanowienia Regulaminu gospodarowania Funduszem Sołeckim w Gminie Biała