Przypomnienie o obowiązku przekazania informacji o azbeście
Przypomnienie o obowiązku przekazania informacji do urzędu na temat rodzaju materiałów zawierających azbest znajdujących się na nieruchomości.
Obowiązkiem właścicieli i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń, instalacji i innych miejsc zawierających azbest jest, zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r., Nr 8, poz. 31), dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.
Przypominamy że, do 31 stycznia 2025 roku każdy właściciel nieruchomości, na której znajdują się materiały zawierające azbest, ma obowiązek złożenia odpowiedniego wniosku.
Wszyscy właściciele nieruchomości, na których znajdują się materiały i wyroby zawierające azbest, są zobowiązani do przekazania do urzędu szczegółowych informacji na temat rodzaju materiałów zawierających azbest (na przykład pokrycie dachowe), ilości tych wyrobów oraz dokładnego miejsca przechowywania.
-
Osobiście – w Urzędzie Miejskim w Białej,
-
Listownie – wysyłając wypełniony formularz na adres urzędu,