- Urząd Miejski
- ›
- Obsługa osób słabosłyszących i głuchoniemych
Obsługa osób słabosłyszących i głuchoniemych
Informacja w sprawie realizacji uprawnienia wynikającego z ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się
Głuchoniemi i słabosłyszący klienci Urzędu Miejskiego w Białej mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie.
Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.
Zgodnie z obowiązującą od dnia 1 kwietnia 2012 roku ustawą o języku migowym i innych środkach komunikowania się osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z usług tłumacza, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w urzędzie, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem (planowaną wizyta w urzędzie), z wyłączeniem sytuacji nagłych.
W tut. Urzędzie zgłoszenia można dokonać w jednej z następujących form:
- e-mail na adres :
- faxem na nr 77 4387679
- listownie (3 dni liczone od dnia otrzymania zawiadomienia przez Urząd)
- telefonicznie za pośrednictwem osoby trzeciej na nr 774388531