Konkurs Królowa Mleka
Szanowni Państwo,
gorąco zachęcamy do włączenia się w ogólnopolską akcję propagowania nowej idei, która służyć ma promocji polskiego mleka, zdrowego stylu odżywiania się i życia w zgodzie z naturą. Konkurs, niezwykle popularny u naszych zachodnich sąsiadów i w Stanach Zjednoczonych, polega na wyborze spośród zgłoszonych kandydatek KRÓLOWEJ MLEKA, która przez kolejny rok będzie promować nasze mleko podczas branżowych targów krajowych i zagranicznych oraz w mediach.
W poniżej załączonej notatce prasowej znajdziecie Państwo informacje dotyczące konkursu "Królowa Mleka", który debiutuje na rynku polskim. Ale ten debiut będzie znacznie bardziej udany, jeśli inicjatywa uzyska wsparcie ze strony samorządów. Pragniemy bowiem dotrzeć z tą ideą do każdej polskiej gminy, szczególnie na terenach rolniczych, do miejscowości, których specjalnością jest hodowla bydła i produkcja mleka.
Stąd nasza prośba o rozpowszechnienie tej idei i rozesłanie niniejszego maila do wszelkich jednostek samorządu na Waszym terytorium. Zależy nam, by informacja o konkursie znalazła się na stronach internetowych urzędów marszałkowskich, powiatowych i gminnych, dzięki czemu mieszkańcy małych miejscowości, właściciele gospodarstw hodowlanych, lokalni producenci mleka zyskają możliwość udziału w przedsięwzięciu.
Gdybyście potrzebowali Państwo więcej informacji, chętnie odpowiem na pytania. Adres mailowy – dorota.goliszewska@nathusius.pl
Komunikat prasowy: Pierwsza Królowa Mleka w Polsce!
31 października 2013 r. odbędzie się elekcja polskiej Królowej Mleka, odpowiednika instytucji, która jest szeroko znana w Niemczech, Austrii, Hiszpanii i USA. Królowe Mleka są tam ustanawiane zarówno przez władze landów i regionów, jak i organizacje branżowe. Królowa Mleka jest z założenia symbolem, który uosabia zdrowie, a w efekcie urodę i intelekt dzięki właściwemu odżywianiu się.
Zanim Jury wybierze Królową Mleka, w okresie 1.07. – 31.08. osoby zainteresowane tytułem Królowej będą nadsyłać swoje aplikacje przez stronę www.krolowamleka.pl, zakładka „Zgłoszenia”. Wszystkie instytucje zainteresowane współpracą otrzymają wsparcie w postaci plakatów i bannerów.
Celem Królowej Mleka jest popularyzacja wiedzy o właściwym odżywianiu się i stylu życia poprzez udział w pogadankach szkolnych, piknikach, festynach (m.in.: regionalnych i centralnych dniach mleka) oraz wystawach, targach poświęconych rolnictwu i żywności.
Królowa Mleka wywodzi się z rodziny hodowców bydła mlecznego lub uczy się/studiuje na kierunku związanym z produkcją i przetwórstwem mleka. Jest młodą kobietą w wieku 18–30 lat i posiada wiedzę na temat właściwego odżywiania się i związku produktów mleczarskich ze zdrowiem.
Królowa Mleka na gruncie polskim wspierana jest przez organizacje branżowe: Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny oraz Federację Branżowych Związków Producentów Rolnych. Patronami Medialnymi są: telewizja TVR, magazyn Farmer (wraz z serwisami internetowymi: farmer.pl, gieldarolna.pl), magazyn Przegląd Mleczarski, Forum Mleczarskie (magazyny Forum Mleczarskie Handel, Forum Mleczarskie Biznes) wraz z serwisem forummleczarskie.pl. W dystrybucji informacji dla kandydatek pomagają pracownicy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (Wydział Nauk o Żywności), Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie (Wydział Nauk o Żywności i Biotechnologii) oraz Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach (Wydział Przyrodniczy UPH).